چه کسی می گوید...من و تو ما نشویم؟؟؟

چکمه هایت را بپوش... ره توشه ات را بردار و ...هجرت کن

چه کسی می گوید...من و تو ما نشویم؟؟؟

چکمه هایت را بپوش... ره توشه ات را بردار و ...هجرت کن

گندم های آفت زده...

این مطلب رو برای کسانی نوشتم که رفتار غلط بعضی از مذهبی ها ، خاطرشون  رو  آزرده

در جامعه امروزی عملکرد منفی و غلطِ عده ای از انسان های به ظاهر مذهبی باعث شده که بخشی از جامعه به خصوص قشر جوان ما نسبت به دین و متدینین جامعه بدبین شده و فاصله ی چشم گیری را با دین و دیانت پیدا کنند.

بدیهی است که در هر قشری خوب وبد هست و قشر متدین جامعه نیز  از این قضیه مستثنی نبوده و نیست.به عقیده ی بزرگان دین انسانهایی که ظاهری مذهبی دارند و در عمل بر خلاف دین عمل می کنند در اصل متدین نبوده و از دین در جهت پیشبرد اهداف شوم و دنیایی خود استفاده می کنند ،با این حال به نظر من اینکه انسان به خاطر عملکرد منفی و غلط عده ای مذهبی ، همه ی متدینین را بد بداند و از همه فاصله بگیرد ، کاری بسیار غلط و غیر منطقی است. بلکه انسان عاقل کسی است که در چنین مواردی تنها بدها را دور بریزد. مثل کشاورزی که اگر بخشی از انبار گندمش آفت زده ، تنها گندم های آفت زده را دور می ریزد ، نه همه ی آنها را.

 

به این داستان زیبا توجه کنید:

شخصی در جنگ جمل خدمت امیرالمومنین علیه السلام رسید و گفت: « یا علی ! من دچار تحیّر شده ام و نمی دانم کدامیک از دو طرف جنگ حق هستند. در لشکر روبرو طلحه و زبیر و عایشه را می بینم   و در لشکر مقابل آنها شما را می بینم یا علی ، کدامیک از شما حق هستید؟ ( لازم به ذکر است که طلحه و زبیر قبل از انحراف از بزرگان اسلام و مورد قبول همه بوده اند اما بعد از وفات پیامبر صلی الله علیه و آله منحرف می شوند )» امام علی علیه السلام به این شخص فرمودند: « حق را بشناس ، اهلش را پیدا کن »

 

با اندکی تأمل در این داستان به این نکته پی می بریم که امیرالمومنین به آن شخص کلیدی را داد که همه جا بتواند از آن استفاده کند و هر جا شبهه ای برایش ایجاد شد بتواند راه صحیح را انتخاب کند. امیرالمومنین علیه السلام می توانست در یک جمله به آن شخص بگوید من حق هستم اما این کار را نکرد ، چون می دانست که اگر این حرف را بزند تنها راه صحیح را در این جنگ به او نشان داده ، اما اگر این شخص در جنگ دیگری با این شرایط قرار گیرد و در حق و باطل شک کند باز قدرت تشخیص حق را از باطل نخواهد داشت. لذا آقا فرمود حق را بشناس و بعد اهلش را پیدا کن ، تا این شخص با این کلید در هر جایی بتواند به راحتی حق را از باطل تشخیص دهد.

لذا برادران و خواهران محترم! ما نیز طبق این فرمایش امیرالمومنین علیه السلام باید ابتدا حق را شناخته و بعد با معیار حق خوب و بد را در هر قشر و لباسی تفکیک دهیم.

چنانچه در مورد این مبحث سوال یا شبهه ای در ذهنتان نقش بسته ، در قسمت نظرات مکتوب نمایید تا پاسخ آن را بدهم...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد